در مسیر سرنوشت

در جستجوی پاسخ پرسش "بودن"

در مسیر سرنوشت

در جستجوی پاسخ پرسش "بودن"

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

مدیریت این وبلاگ لازم می داند تا به رسم امانت و جهت اطلاع خوانندگان این وبلاگ، این موضوع را اعلام و از این بابت از  فهد الشلیمی عذر خواهی نماید.

(منبع تصویر: اسکرین شات از کانال فرانس24 در یوتیوب)

 

حوالی سپتامبر 2015 یعنی شهریور 1394، ویدئویی یک دقیقه‌ای با عنوان "توجیه عدم پناه دادن به آوارگان سوری توسط کارشناس کویتی" در این وبلاگ و کانال مربوط به این وبلاگ در وبسایت آپارات "www.aparat.com" قرار داده شده بود که منبع آن ، وبسایت یوتوب "www.youtube.com" بوده و این ویدئو نیز هم اکنون در آن وبسایت، موجود است. (اکنون این وبلاگ، دیگر هیچگونه فعالیتی در وبسایت آپارات ندارد). منظور از کارشناس کویتی، دکتر فهد الشلیمی است. این ویدئو، قسمتی از برنامه‌ای مربوط به شبکه "فرانس24 عربی زبان" است که در آن برنامه، در مورد آوارگان و پناه جویان سوری در کشور های عربی و اشتغال و معیشت آن‌ها در این کشورها، و مشکلات پیش رو و اقداماتی که تعدادی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای این آوارگان انجام داده‌اند، بحث می‌شود.

دکتر فهد الشلیمی در برنامه حدیث 2015 در شبکه المیادین لبنان که در تاریخ 9 سپتامبر 2015 پخش شده است (برای مشاهده برنامه اینجا کلیک کنید) در مورد یک فایل ویدئویی 30 ثانیه‌ای صحبت و اعلام می‌کند که فایل ویدئویی منتشر شده در شبکه های اجتماعی، مربوط به حدود 10 ماه قبل از بحث انتقاد به عدم پذیرش آوارگان سوری از سوی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، و جزئی از یک مصاحبه تلویزیونی است که تکه تکه شده است و اکنون آنرا به موضوع آوارگان و پناه جویان سوری ربط داده‌اند.

 

(منبع تصویر: اسکرین شات از برنامه شبکه المیادین)

 

بنده نیز با جستجویی که در وبسایت یوتوب انجام داده‌ام، مشاهده نمودم که گفتگوی اصلی شبکه "فرانس24 عربی زبان" در تاریخ 17 مارس 2015 در کانال رسمی شبکه "فرانس24 عربی زبان" در وبسایت یوتوب قرار داده شده است.

بنابراین صحبت دکتر فهد الشلیمی در مورد تاریخ گفتگوی مذکور، صحیح است. همچنین لازم به ذکر است که صحبت های این کارشناس در آن فایل یک دقیقه ای که در این وبلاگ منتشر شده بود، دقیقا همان صحبت های وی در فایل اصلی برنامه شبکه "فرانس24 عربی زبان"، بدون هیچ گونه تحریفی بوده است؛ با این تفاوت که همه صحبت های وی، پشت سر هم جمع اوری شده بوده است.

 

به همین دلیل، مدیریت این وبلاگ لازم می داند تا به رسم امانت و جهت اطلاع خوانندگان این وبلاگ، این موضوع را اعلام و از این بابت از دکتر فهد الشلیمی عذر خواهی نماید. هرچند که مدیریت این وبلاگ، فهد الشلیمی را جزء مخالفان انقلاب اسلامی ایران می داند.

۹۴/۱۱/۱۶

نظرات  (۱)

۰۴ اسفند ۹۴ ، ۲۱:۰۲ مجید رحیمی
سلام،
بنده تا زمان کنکور ارشد (اردیبهشت ماه) نیستم و باید حسابی بخونم، برام دعا کنید.
:)
پاسخ:
پاسخ توسط مرتضی شایان در ۵ اسفند ۹۴، ۰۱:۱۱

با سلام. امیدواریم که در آن ازمون موفق شوید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی